Nieuwe totaalbeleving op Schiphol

3 tips-zomerdrukte

Onlangs heeft er op Schiphol Airport een verandering plaatsgevonden op het gebied van positionering van winkels en horeca. De focus ligt op de totale online en offline winkelbeleving en op de internationale consument. Nederlandse iconen krijgen hierbij een belangrijke rol. Schiphol biedt zowel nationale als internationale reizigers een herkenbare winkel- en horeca-ervaring die Nederland zo uniek maakt.

Het verdwijnen van SeeBuyFly als apart merk

SeeBuyFly verdwijnt door deze verandering als apart merk uit het winkelbeeld, hiermee gaat Schiphol zich meer richten op een bredere winkel- en horecabeleving. Reizigers associëren SeeBuyFly vooral met de prijs van het product, daar wil de luchthaven dus vanaf. Naast alle prachtige winkels en bijbehorende producten biedt Schiphol tegenwoordig zoveel meer. Denk aan hippe restaurants, exclusieve musea als Nemo en het Rijksmuseum, een bibliotheek en nog veel meer. Overal waar je loopt op Schiphol is de verandering zichtbaar, maar ook op alle online kanalen is de metamorfose zichtbaar.

Indeling in huidige tijdsgeest

Schiphol wil het winkelen op de luchthaven neerzetten op een manier die past in de huidige tijdsgeest, bij de internationalisering en de online aanwezigheid van tegenwoordig. De oude indeling was wat achterhaald en was aan vervanging toe. Die vervanging is nu zichtbaar en blijkt een groot succes onder zowel nationale als internationale reizigers.

Nieuwe shopbeleving

Hoe zien reizigers de nieuwe indeling terug? Vooral visueel is er een hoop veranderd, de kleur oranje is nog prominenter aanwezig. Ook zijn er in veel winkels typisch Nederlandse producten te vinden, maar ook wat minder bekende internationale merken. De nieuwe identiteit zal langzaam maar zeker op meer plekken te zien zijn. Naast diverse terminals op de luchthaven is ook de winkelomgeving op Schiphol.nl al in de nieuwe stijl ingericht.

Ervaar de nieuwe beleving op Schiphol Airport

Mocht je binnenkort op vakantie gaan, neem dan absoluut even de tijd om de nieuwe stijl van Schiphol te ervaren. Op zoek naar een handige parkeerplek? Gebruik de vergelijker op onze website en kies de parkeeraanbieder die bij jou past.

Bron: Schiphol

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest