Schiphol Airport ontvangt internationale prijs

Schiphol-Amsterdam-Airport (1)

De luchthaven van Schiphol heeft onlangs een internationale prijs in ontvangst mogen nemen. Deze prijs is toegekend door reizigers die hun positieve ervaring over Schiphol hebben gedeeld. De prijs die Schiphol heeft gekregen is de Travel Retail Award ‘Best Sense of Place’, uitgereikt op het Travel Retail Consumer Forum in Londen. De prijs laat zien dat de Nederlandse identiteit op Schiphol goed zichtbaar is, dit komt naar voren uit een onderzoek dat is voorgelegd aan internationale reizigers die op Schiphol zijn geweest.

Duizenden reizigers geraadpleegd

Het onderzoek waar de prijs op gebaseerd is is uitgevoerd door onderzoeksbureau m1nd-set samen met TR Business (Travel & Retail medium). Ze hebben voor het onderzoek duizenden reizigers geraadpleegd die een stem konden uitbrengen op meerdere onderdelen. Voor de prijs ‘Best Sense of Place’ konden de reizigers stemmen op 60 verschillende luchthavens wereldwijd. Schiphol kreeg op dit onderdeel dus de meeste stemmen en ging met de gewilde prijs aan de haal.

Nederlandse identiteit wordt gewaardeerd

Schiphol Airport heeft zijn best gedaan om de winkel- en horeca-ervaring een volledig Nederlandse uitstraling te geven. Op deze manier wordt de uitstraling herkend door Nederlandse reizigers en kunnen internationale reizigers kennis maken met de Nederlandse cultuur. De uitgereikte prijs is dus een mooie erkenning voor de doelstelling die Schiphol met deze transformatie voor ogen had. 

Oranje kleur, typisch Nederlandse producten

Op Schiphol komt de kleur oranje veel terug, dit is in Nederland een herkenbare kleur. Ook voor buitenlandse reizigers is oranje een kleur die onlosmakelijk verbonden is met Nederland. In de winkels op Schiphol liggen ook typisch Nederlandse producten van bekende en minder bekende merken. Ook zijn er restaurants met typisch Nederlandse gerechten en een Nederlands tintje.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest